گردشگری پیام‌رسان انقلاب و اسلام باشد 
کد خبر: 4129490
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰

گردشگری پیام‌رسان انقلاب و اسلام باشد 

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه یزد با اشاره به اهمیت مقوله گردشگری گفت: گردشگری باید پیام‌رسان انقلاب و اسلام باشد و صلح و صفا و صمیمیت و محبت را ترویج دهد. 

آیت الله محمدرضا ناصری، امام جمعه یزدبه‌ گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد، امروز، 2 فروردین در دیدار با مسئولان اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و جمعی از فعالان گردشگری استان یزد، با اشاره به آیات و تأکید قرآن بر مقوله گردشگری گفت: قرآن و روایات زیادی سفارش‌های متعددی نسبت به گردشگری دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌ جمعه یزد با بیان اینکه گردشگری مسئله‌ای است که در آن علم و عرفان و اقتصاد و پوشش و تلاش و عبرت و هنر را می‌توان پیدا کرد افزود: حساب‌ و کتاب و معماری خانه‌های قدیمی نشان‌دهنده هنر، راهنمایی و کاربردی برای صرفه‌جویی انرژی است. 

ناصری از مراعات عفاف در کوبه‌های درهای قدیمی یزد یاد کرد و گفت: علاوه بر خانه‌ها، قدمت خانه‌ها، بازارها و… نشان‌دهنده اصالت آن‌هاست اما امروز پاساژهایی ساخته می‌شوند که علاوه بر هزینه‌های گزاف ساختمان‌سازی هزینه بالای انرژی در آن‌ها نهفته است و درعین‌حال راحتی بازارهایی مثل بازارهای قدیمی خان در این پاساژها وجود ندارد. 

وی با تأکید بر اینکه باید از این قدمت و تاریخ و معماری درس بگیریم، گفت: این سبک زندگی و تاریخ را باید مهندسان امروز ما مثل نظام‌مهندسی بدانند، از طرفی باید گذشتگان را بشناسیم و عالم و آگاه باشیم. 

ناصری بابیان اینکه مسائل حساس اجتماعی، فردی، عدالت و خود گذشتگی مسائلی هستند که اسلام بر آن‌ها حساس است، گفت: باید از گردشگری استفاده خداشناسی کنیم و پرسنل تأسیسات گردشگری نشان‌دهنده این ارزش‌ها با عملکرد و رفتارهایشان باشند. 

وی با تأکید بر تبلیغ برای دین اسلام، گفت: کتاب‌های بسیار خوبی داریم که هنوز معرفی نشده‌اند و در دنیا مثل آن‌ها وجود ندارند. 

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد افزود: اگر فطرت مردم زنده شود، تغییر خواهند کرد، دولت های ما اکثراً در خارج کشور نسبت به معرفی اسلام و انقلاب کوتاهی کردند و اکنون نیز کوتاهی می‌شود. گردشگری باید پیام‌رسان انقلاب و اسلام باشد و صلح و صفا و صمیمیت و محبت را ترویج دهد. 

ناصری رسالت بزرگ گردشگری نسبت به انقلاب را یاد کرد و گفت: اصل فعالیت و مسائل شما خداشناسی و انقلاب است و استکبارستیزی است و ما امیدوار هستیم که شما در این مسیر اقدام کنید. 

احمد آخوندی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد نیز در این نشست با اشاره به ایجاد نوروزگاه‌ها در جاده‌های استان، گفت: خوشبختانه با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، مشکلی وجود ندارد و تا امروز هیچ گونه فوتی در مسافران نوروزی نداشته‌ایم.

وی با اشاره به تقارن بهار طبیعت و ماه مبارک رمضان از اجرای ویژه برنامه‌های افطار تا سحر خبر داد و اضافه کرد: برنامه‌های فرهنگی به مناسبت ماه مبارک رمضان در اماکن گردشگری پیش‌بینی شده که در این ایام اجرایی می‌شود.

انتهای پیام
captcha